Dagens ridpass - Dressyr

Idag red jag igenom Malle riktigt ordentligt i en hel timme.
Skrittade först fram för hand och efter ett tag satte jag på snodden och hoppade upp, i början stretade han emot gummisnodden jättemycket och jag blev jättearg eftersom att han käftar emot så himla mycket och bara låser sig i munnen och inte går att göra något åt men fortsatte ändå! Efter kanske 5-10 minuter började han släppa till lite och bli mer rund och mjuk i kroppen, superhärlig att rida på då. Jobbade först mycket med att bara få honom lydig med mjuka övergångar och tempoväxlingar, senare la jag även till lite småvolter på hela banan och lite skänkelvikningar lite här och var, Malle blev bara mer och mer fin för varje varv, verkligen supermusig, mot slutet la jag även in lite framdelsvändningar ett par gånger och sen övade jag lite på att fatta förvänd galopp (ni ska få ritning på övningen) och till sist prövade jag mig själv och Malle och tog av snodden, då började han med att tjafsa lite men efter ett tag blev han riktigt fin och precis så jag ville ha honom, superHÄRLIG!

Imorgon väntar det en mysig promenad med Malle för att ladda inför Torsdagen och Fredagens hoppning för Haking, hoppas Malle är på toppen humör, tar med mig kameran och gör ett nytt försök med att fota lite på både Malle och insläppet.. blev inget idag tyvärr då kameran inte hade speciellt mycket batteri och så han jag inte till stallet innan dom redan hade släppt in tyvärr, men imorgon lovar jag lite nya bilder, kommer nog även fota lite under övernattningen vilket ska bli superkul! :)


Bild från ett gammalt insläpp, låg jättelångt bak på kameran så måste ha varit precis när jag fick den!

Men nu ska jag iallafall sova. Bestämde mig för att fixa dom tidsinställda inlägget imorgon istället!
Puss och Gonatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0