H Ä S T T Ä C K E N

Hejsan Hoppsan i lingonskogen!
Tänkte skriva lite om lite olika hästtäcken, dels de jag använder på Malle men även andra, kanske sånna som jag inte behöver använda på Malle eller sånna som jag inte tänkt på att köpa än kanske, iallafall, här kommer lite vad jag tycker om olika täcken och hur/när/varför man ska använda dom.
Börjar med dom vanligaste och så blir det mer och mer ovanligt, iallafall i det stallet där Malle står.
Bilder blir det även, en till varje täcke.
Skriver en i varje inlägg, kommentera eller majla om ni inte fatta vad jag menade.. ;)
Fleecetäcke:
Jag tycker att jag ser fleecetäcken överallt.. Och kan användas till mycket tycker jag!
Jag använder det till lite olika iallafall.
Jag brukar använda det när jag åker transport t.ex, då använder jag ett rött fleecetäcke som jag köpt på Värmdö Zoo när det var utförsäljning där, jag tycker dels att det är snyggt, har bra passform och är inte alltför varmt.
Men använde det även när vi skulle gå till ridhuset i vintras, superbra med fleecetäcken tycker jag.
Dessutom är det ganska lätt att köpa ett för litet täcke då det är väldigt svårt då det är lite olika slags modeller på fleece. Då tycker jag att fleecetäcken är bra för det gör inte så mycket enligt mig om täcket är lite för litet, dock tycker jag inte att det är speciellt snyggt om det är för stort!
Svagheterna hos fleecetäcken tycker jag är att det kan bli lite för varmt på sommaren.. Om man vill ha ett täcke att rida ut i på sommaren om det regnar blir det så varmt och äckligt då det bara fastnar på t.ex ridbyxorna och om man har gummityglar fastnar det där om det blir blött.. Men största nackdelen med fleecetäcken är enligt mig att det blir så sjuuukt elektriskt, Malle är väldigt känslig för det då han fått stötar av en del fleecetäcken och så.. Men dom är faktiskt bra att ha när det är början att bli vår men fortfarande är ganska kallt, Malle har inte så mycket päls med fleecetäcket var jättebra att ha nu när det var lite kallt fortfarande, dock har vi tagit bort det nu då det gav honom stötar!

Mer kommer senare, då om regntäcken!
Tjing Tjong!


Kommentarer
Postat av: evlinge ryttare

Jag såg du kommentera min kompis blogg :)

Jag rider på evlinge ;)

Och jag vet vem du är...

Mina och min store syrra har känt varandra senn ny född :I

(ÄGD) neej meen aa ja hej då//.......

2011-04-08 @ 13:35:37
URL: http://miina.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0