Hakingkurs - Dag 1

Som tur var hade Madde internet hemma hos sig så nu blir det uppdatering! :)
Hakingkursen idag gick faktiskt över förväntan!
Vi hade ju lite mer markarbete idag än hoppning och jobbade mycket med det lösgörande arbetet så att hästarna skulle vara mjuka och genomridna tills imorgon.
Det var iallafall sjukt mycket hinder och över precis hela ridbanan!
Vi började i alla fall med lite slalom och sedan la han dit tre bommar på varannan av bågarna, Malle släppte faktiskt rätt mycket efter en stund och han var väldigt mjuk och låg idag nästan redan från början eftersom att han brukar gå med hubuder så högt blev jag sjukt glad över det lilla!
Sen fortsatte vi även ganska mycket med massa lösgörande och så, så att dom skulle bli lydiga, även övergångar och sånt som var riktigt nyttig för Malle då avsaktningarna var ganska dåliga idag eftersom att Malle var så pigg men igångsättningarna till galopp var TOTALT klockrena, verkligen underbart lätt och jag kunde göra hur små hjälper som helst! UNDERBART!

Han var pigg men ändå kontrollerbar tycker jag så jag är nöjd!
Han gick även fint då han inte brukar gå så lågt och runt med halsen och nacken, Supernöjd!


Sötponnii! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0