Hakingkurs - Dag 2 - Pass 1

Tjenare Tjenare!
Han inte blogga igår då Johanna var här hemma hos mig och Sofia, vi åt pizza och kollade på 3 filmer.

Kursen igår gick faktiskt rätt okej, bättre andra passet men det var inget större fel på det första heller, tyckte han var mycket fiinare idag från början än igår när vi började, han var liksom ingen vandrande pinne som han brukar vara.
Vi började med lite slalom och skänkelvikningar runt några hinder som stog på ena långsidan, Malle var mjuk och mer formbar än dagen innan.
Sen började vi hoppa lite på böjt spår och det gick också bra, min blick tycker jag var mer rakt fram än det brukar och Malle tog skänkeln och tygeltagen bra tycker jag.

När vi kom till dom hindren som vi red slalom runt innan skulle vi rida på serpentiner med ett visst antal galoppsprång mellan (samma på varje båge alltså), det gick väl halvbra, vi fick inte riktigt till det då jag blev lite stressad av att han bara sprang typ och det bara blev kaos typ men är ganska nöjd ändå, den var faktiskt väldigt svår och det var absolut första gången jag red den övningen så jag är väl rätt nöjd med den också.

Vi hoppade lite studs med olika lutning då han hade tagit reda på lutningen på hela ridbanan typ.. (?) men vi red på lite kortare avstånd, det stannade han på typ 2 eller 3 gånger tror jag det var men sen flöt det på tycker jag. Den andra med längre avstånd på gick det också bra på, den flöt på från början och Malle lyssnade superfint!

Efter det satte han ihop en liten bana om man kan kalla det så där alla serier var med och så, det gick bra allt utom serpentinerna igen då.. men det får vi väl helt enkelt öva på antar jag!

Jag var i helhet nöjd med passet, dock inte så taggad på att rida en gång till då jag var väldigt trött och dessutom hungrig men när den sista gruppen var klara plockade vi fram nästa bana och gick och åt lunch och hade lite teori, gick igenom mest lite vad vi skulle ha som prio 1-3 under det sista passet, alltså vad vi skulle försöka satsa på att uppnå innan slutet av passet.

Skriver mer om nästa pass i ett nytt inlägg då det kommer bli värsta meeeega inlägget annars.. (a)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0