Du + Jag = Föralltid! ♥

Tjena, tjena!
Idag slutade jag skolan vid 2, sen hämtade mamma mig nedanför skolan och vi brummade till stallet, hästarna hade precis kommit in och därför var Malle en liten skitgris.. ;) Borstade av honom snabbt, satte på benskydd och sen åkte vi iväg till Runsten, när vi hade kanske 2 mil kvar ringer Johanna och ba, ni har tagit VÄRSTA OMVÄGEN, haha! Så vi hade kunnat åka mycket senare om vi inte åkt så mycket runt allt :P
Men iallafall vi kom dit, gick runt och letade efter toaletter, när vi hade hittat dom visade vi vaccinationsintyg och sen gick jag, Signe och Johanna och lärde oss banan, var lite konstig skiss, men den funkade, lärde mig iallafall hyffsat snabbt! När alla kunde den gick jag och Signe och kollade lite när några från 60 klassen hoppade, t.ex Julia, stackaren åkte av och Movie fick värsta spatten, typ skenade runt i ridhuset.. jättekonstigt, vet inte vad som tog till henne, vet inte heller om Julia hoppade mer sen.. Hoppas iallafall att det inte blev någon skada på någon av dom och att Julia inte blev rädd eller så! Sen gick jag och Signe iallafall och började borsta, anledning till att vi gjorde allt samtidigt var att vi startade precis på varandra, superskönt och dessutom i båda klasserna! Sen red vi iallafall fram på en liten grus/sand väg innan det var dags att gå in på framhoppning, började lite lågt och slutade med oxern.
Malle hängde med på noterna men jag red inte jättebra och vi kom lite dåligt på vissa, men dom flesta satte vi.
Banan då: Felfria! Var rätt nöjd, vi kom ju faktiskt runt på våran första runda! :) Dock vart jag lite efter i sprången och det vart lite med galoppen och så men det var trotts allt våran allra första start så jag är superdupernöjd!
Sen skrittade jag och Signe en sväng och kom sent till framhoppning, kanske 5 minuter men det löste sig iallafall, vi han hoppa fram och jag behövde inte mer tid än det jag fick, vet inte hur det var med Signe men det verkade som att hon också han med det mesta!
På banan: Felfritt här också! Och här kändes det verkligen toppenbra 1, 2, 3 klippte han utan problem, sen vid 4:an kom han inte i korsgalopp, slarvigt av mig.. Men han hoppade lite högre med ryggen och sen vart han lite rädd för nån gubbe som stog i hörnet av ridhuset, haha. Men sen flöt det bara på superbra, fick tips och råd av bästa Johanna på framhoppningen och det hjälpte verkligen, nu kändes det så sjukt bra det bara kan göra!
Sen skrittade jag och Signe en sväng och kollade även på deras terrängbana och hade det jättemysigt! :)
Kom tillbaka och gjorde iordning hästarna, sen åkte vi hem och nu åkte vi efter Signe och Johanna så nu tog det ju inte så lång tid.. ;)
Nu ser vi fram emot Söndag nästa helg, då blir det lagtävling och tror att AMA ska dömma, haha spännande!
Min ponny är iallafall bäst på jorden!


Bilden och filmer från dagen kommer imorgon då jag inte hunnit lägga över dom på datan än.. Men vänta med spänning så får ni se imorgon! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0