Kortslutning

Är nu precis hemkommen från stallet, cyklade ju och jättetrött, det var nämligen motvind hela vägen typ..
Idag red jag Malle på banan, jobbade mycket med övergångar, red på hacket och det vart bara kortslutning.. I övergångarna bara tog det tvärstopp i början.
När jag skulle fatta galopp från skritt fattade han först fint sen typ efter 1 steg bara tog det tvärstopp, vet inte alls vad som hände och det var jättekonstigt men efter ett litet tag och mycket övergångar vart han hyffsat fin och slappnade av mer, det var fortfarande inte helt bra och fortfarande lite stump och så (om man beskriver det så) men det blev mycket bättre!

Red barbacka då jag inte ville att sadelgjorden skulle ligga och trycka/skava mot bölderna, han har förresten fått en till som t.o.m är lite större så imorgon kommer veterinären och kollar på honom.
Dock hade jag gärna velat rida med sadel och vanligt bett då Malle inte riktigt är samma häst på hack, men nu har jag fått det klart för mig och tänker inte rida så mycket på det, bara ute tänkte jag, lite då och då.

Malle var i alla fall fin från början och avslappnad i nacken som han inte alltid är ;)
Men det är jag nöjd med men han blir så känslig på hacket så att det vart lite missförstånd och det var lite kortslutning om man kan kalla det så.

Imorgon ska Marie ha lite lektion för mig och vet inte riktigt om det blir med snodden eller utan men det blir till att se! :)

Emma var med och fotade både mig och Saga - Polar så här kommer lite bilder.










Kommentarer
Postat av: Yasmine

Vilken fin häst du har !:)

2011-04-26 @ 19:46:08
URL: http://yassei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0