Mallemallse

Tänkte nu berätta om gårdagens ridpass eftersom att jag inte han igår.
Red först ut en sväng, skrittade runt grindstugehagen vilket tog runt 20 minuter, sen red jag på den lilla volten som ligger precis bredvid den stora.

Då jag trodde att det var onsdag (det var torsdag) därför tänkte jag att jag kunde rida igenom honom ordentligen då, sen skritta ut dagen efter (som jag trodde var torsdag) och sen kolla av honom bara och rida lite lätt på fredag (som är idag då..) eftersom att jag imorgon tävlar..
Och jag hade ju tagit lite fel på dagarna så red igenom honom igår och efter ridpasset kom jag på att jag inte skulle ridit lika "hårt" som jag gjorde, men jag löser det på det sättet att han får vila idag (promenerar och betar honom)  istället, men eftersom att jag bara ska hoppa en klass tror jag att det kommer funka ändå.

Men till ridpasset igen då!
Malle var lite stel i början men över förväntan lyssnade han fint redan från början och gick inte som en vandrande pinne, duktig var han! Jobbade lite med att han skulle lyssna på mina hjälper då han inte tog skänkeln från början men även att jag skulle slappna av lite mer i mina knän, alltså det som Mirre vad på mig med i Onsdags ;)
Efter en stund släppte han i alla fall och blev finfin, SÅ härligt när han bär sig själv, suuper!
Men mot slutet blev han nog lite trött för då började han bråka lite igen och kasta med huvudet, spänner sig under halsen och blir bara allmänt jobbig, så då fick jag typ börja om från början men han kom ner igen efter en stund och när både jag och han var nöjda slutade vi med en skrittrunda till båtis och tillbaka med Saga - Polar, mys!

Idag ska jag fixa allt till tävlingen imorgon och även åka till nyöppnade HÖÖÖKS, ska kika på lite grejer till imorgon, lite till transporten, lite till Malle och lite till mig, vi får se vad dom har att bjuda på om man säger så.. ;)

Malle ska få beta och gå en liten promenad senare idag och jag ska fixa allt, smörja allt och göra rent allting till tävlingen, ska även kolla upp när det början också, haha, det är ju bra att ha koll på!




Kommentarer
Postat av: Matilda

fin häst, din egna? :)

2011-04-29 @ 21:32:24
URL: http://teampf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0