På fyra ben går den som jag gillar allra mest, gillar, gillar, gillar allra mest ♥

Tjenare!
Kom ganska precis hem från tävlingen idag och det gick hur bra som helst, vi har aldrig haft ett sånt bra flyt i en bana förut, verkligen!
Malle var lite stel i början på framridningen och han kändes nästan ofräsch, men jag bad mamma kolla och hon såg inget, men efter ett tag och lite galopp och släppte han ganska ordentligt och blev riktigt fin faktiskt, hade ganska mycket tid på mig på framridningen så jobbade lite med att han skulle släppa lite mer i sidorna och tycker faktiskt att jag lyckades ganska bra!
Sen hoppade vi fram och vi hade ett bra flyt redan från början, kom lite trångt på räcket någon gång men sen gick det bra!
Oxern och allt flöt också på.
Han gjorde även ett bocksprång efter andra gången jag hoppade oxern, haha så söt han är, det var nästan lite svårt at hålla sig kvar men jag skrattade bara, haha han är ju bara för charmig!

Väl inne på banan gick det helt super duper bra, Malle sprang iväg lite innan jag hade börjat men det var liksom inte okontrollerat.
Allt flöt på bra tills vi kom till 6:an, det var en jättekonstig sväng efter 5:an och när jag hade hoppat den glömde jag nästan att jag skulle svänga så kom på det i sista sekund, som tur var hoppade Malle ändå snäll som han är, så duktig!
Sen flöt allt på bra, blev lite vingligt på sista hindret men det är inget vi bryr oss om, det var 3 gången vi var ute och faktiskt bara andra gången på riktig tävling, första var ju faktiskt PaY.. ;)
Men jag är supernöjd och det tror jag Malle också var.
Svampade honom efter och sen betade jag honom en stund, det var superfina slätter att beta på!

Och jag tycker faktiskt att hela ridanläggningen var skitfin! Superbra ordnat och det var verkligen bra orgaiserat och ordning på allt, det var inte så svårt att missa när man skulle in på typ framhoppning och sånt.
Ett stort plus!!

Har dock inte orkat ladda över bilderna från kameran än men ska ändå gå ut och fota nu så när jag kommer tillbaka laddar jag över alla samtidigt, har gjort en bild på den svåra svängen iaf. :)


Ungefär så red jag, haha men vi lyckades ju komma felfritt! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0