Schabrak

Tänkte skriva ett litet inlägg om det som nästan ALLA använder just schabrak!
Det finns lite olika sorter som är menade till olika sadlar.

Jag börjar med hoppschabrak, dom kan jag faktiskt minst om, om jag ska vara ärlig..
Men dom används ju till hoppsadlar som alla nog förstår ;)
Jag rider inte med det och har heller inte några hemma!
Hoppschabraken är mindre och smalare än både allround och dressyr då själva sadeln också är det.


Allroundschabrak är ju tänka till allroundsadlar och är lite halvlånga och har man en hoppsadel kan man rida med allroundschabrak också, tycker inte det spelar någon roll, dock tycker jag inte att det är snyggt om man sätter hoppschabrak på allroundsadel.
Malle har bara en allroundsadel och bara några allroundschabrak men jag tycker att det är superbra men absolut ska jag införskaffa dressyrschabrak på Hööks när det öppnar också!

Dressyrschabrak tycker jag sjukt mycket om och jag tycker faktiskt att dom snyggaste schabraken är dressyrschabrak, tycker även att själva dressyrsadeln är finast också och det finns så himla många olika modeller, även av schabraken, men jag tycker väldigt mycket om dom, skitsnygga!
Dom är längre vid kåpan precis som sadeln.
Dressyrschabrak tycker jag funkar att ha till allroundsadlar men inte hoppsadlar, tycker även inte att man ska sätta varken allround eller hoppschabrak på dressyrsadeln, absolut inte!
Men bäst passar ju såklart dressyrsadeln med schabraket! ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0