Sorunda Ridklubb 4+0

Hejsan på er!
Tänkte berätta lite om tävlingsdagen då.
Vaknade ungefär vid 6 och gjorde mig i ordning, tog på mig ridbyxor och letade fram tröjor och sånt.
Sen vid halv 7 åkte vi till stallet och knoppade Malle klart, hade ju bara flätat, lite knepigt i början men sen gick det bra och dom höll faktiskt riktigt bra!
Vi lastade och åkte iväg vid 7, det tog kanske 1,5 timme och när vi kom dit kollade jag upp banan och lite sånt, sen gick jag banan och lastade ur Malle, fixade honom men han tyvärr inte rida fram utan det blev lite kaos där ett tag, lite sen till allt möjligt men det gick bra ändå, rullade på bra under framhoppningen och han hoppade allt klockrent.
Banan var lite halvkonstig och det var mycket skumma svängar men tycker ändå att det inte var lika konstig som den banan till lagklassen var..
Det gick iallafall galant ända till näst sista hindret.. Då lutade jag mig framåt och han stannade, mitt fel så jag var supernöjd ändå!
Gick runt och kollade lite på anläggningen och så, hängde mest runt om man säger så. Sen gick jag banan med hela laget och hejade på resten av laget innan jag satt upp på Malle och den här gången han jag med mycket god marginal.. Kunde hoppa fram och rida fram hur länge som helst, han kändes stel och springig i början och tog typ inte nån av skänklarna.. antar att det var mycket nytt att titta på!
Men sen inne på framhoppningen gick det också rätt bra, fick två stopp för att vi hade för dåligt tempo och lutade mig för mycket framåt.. Sen inne på banan galopperade Malle mer framåt och då hoppade han som en kung!
Söthästen, var så duktig, nöjd!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du fått ny hjälm?

2011-04-10 @ 21:46:03
Postat av: Gabriel

Härlig blogg!

2011-04-10 @ 23:52:35
URL: http://demagog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0