Dagens ridpass - Malle

Lite halvdålig uppdatering idag, men ni har ju iallafall fått veta läget.
Men red iallafall lite dressyr idag i ridhuset! I början var han jättestel, springig men tog inte alls handen eller skänkeln utan bara sprang, skritten var värst då var det verkligen som en stel pinne, dock har jag inte ridit igenom honom alls denna vecka för att jag helt enkelt inte kunnat, måste verkligen se till att göra det till lagtävlingen så att han är mjuk och fin då, det var så svårt att jobba honom riktigt mycket då jag ju var tvungen att kämpa så mycket, men har en plan till nästa ridpass iallafall och ska leta upp lite övningar till då också så att jag kan få ner honom och att han inte ska se ut som en springande giraff..
Försökte iaf flytta honom lite för skänkeln och så, funkade inte så bra, han vart som en ostbåge och eftersom att han inte tog den skänkeln som skulle få honom att inte böja sig för mycket så vart det bara pannkaka..
Fick kämpa som skatan för att han skulle komma någon vart och försökte lyda dom tipsen som Marianne gav mig för nån vecka sen, som var riktigt bra men nu vet jag iallafall vad jag måste lägga till för att få honom mer böjlig och det är mer ställning och böjning, serpentiner och mycket varvbyten så att han får känna på olika tygeltag och sånt. Nu när jag skriver det blir jag faktiskt väldigt taggad på att dressyra, haha.
Mot slutet.. efter många långa diskussioner så kom han ner i form och började arbeta riktigt bra, han kändes fortfarande lite trög och tog inte riktigt allt som jag ville men jämför man med hur det var när vi började är jag mycket nöjd!
Duktiga killen, gud alltså.. Han är inte lätt när han är på sånt humör han var på idag, haha, men han var fin ponniii i slutet, så hyffsat nöjd ändå, alla har ju dåliga och bra dagar! :)

Imorgon ska vi iallafall skritta ut en sväng i skogen vid båtis så att han får blir lite mjuk i benen till på Fredag, ska även fixa allt till på fredag imorgon, så får väldigt mycket att göra, men taggad till på fredag iallafall, Pay and Jump på Runsten, tagga taggA! :)
Men nu måste jag iaf sova, är galet trött, lååång dag, och längre blir det imorgon med allt som måste fixas, smörja, bada Malle och massa annat!
Måste även anmäla mig imorgon, haha, ifall mamma kommer kunna skjutsa mig, det är inte helt säkert än, men hoppas VERKLIGEN på det!
Nu måste jag verkligen sova, så sov gott!
Gonatt ♥
Lertiderna är här? Svar: JA! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0