Dagens ridpass - Uteritt (galet kan jag lova..)



Jaaa, som rubriken lyder var dagens ridpass MYCKET rörigt och gaaalet som tusan!
Först red vi runt sandtaget, red med Saga - ChokladPojken, Emma - Bella och Johanna - Camaro, det gick väl bra tills vi kom till AMA och Mias hus, där fick typ Boyen spunk och muppade sig lite sen löjlade sig ponnisarna för vi mötte Johanna och Quatro, haha efter det blev typ hestarna helt vilda, vi travade lite där det gick och sen när vi kom till sandtaget skulle vi se om det gick att rida lite mer där volten brukar vara men icke.. Där var underlaget helt pissdåligt så vi fortsatte, sen när vi skulle skritta iväg precis får typ Boyen damp och hoppar runt där på bakbenen.. :S
Men vi fortsätter och travar och galopperar lite på vägen tillbaka, sen bestämmer vi oss för att jag ska rida mot båtis och trava och galoppera lite på vägen där bredvid, haha det gick ju asbra.. (Nu kommer det roliga, hahahaha) Jaa, när vi ska gå mot båtis efter Andreas hur ungefär så galopperar vi där det inte är någon snö och det var bra underlag, därför släpper jag på Malle lite så att han får galoppera, nä.. Vad tror ni att han gör då? Jo, han drar ner huvet och skjuter upp ryggen så mycket han kan och då flyger jag i luften, hahaha och såfort jag kommer på fötterna börjar jag aaaaasgarva, jag skojar inte, jag var typ asnära att bli trampad av både Malle och Boyen men haha, lika glad för det är jag! Men snälla Saga sitter iallafall av eftersom att hon hade sadel, haha glömde säga att jag red barbacka, hehe. Så hon slänger upp mig igen och vi galopperar hästarna två streckor på vägen bredvid båtis och sen travar vi två som avslut, haha där ska vi inte nämna vad som hände.. hehe. Men det var iallafall en totalt GALEN uteritt som måste göras om, det var sjukt kul och min sötponni är så sjukt söt när han bockar, haha det går verkligen inte att sitta kvar, näst intill omöjligt! Han har gjort det med mig TVÅ gånger nu, haha så söt han är.
Sen gav vi iallafall upp och skrittade hem och alla var glada och nöjda! :)
Mockade innan jag red så när jag kom tillbaka borstade jag av Malle och sen gjorde jag hö, gick sedan ner till ridskolan och kollade på hoppgruppen en stund, haha orkar inte ta med allt i detalj om allt jag gjorde.. ;)
Men sen åkte jag iallafall hem med Hanna och nu sitter jag här hemma och har ganska nyligen ätit, imorgon ska jag rida Malle på lektionen får se om han är trött från idag men hoppas och tror inte det, han verkade ha mycket krut kvar idag även när vi skrittade hem, haha.
Nu ska jag kika lite mer på Let's dance!
Puss och Kram!

Bilden är från ca 2 veckor sen då Sofia var med och fotade på båtis, ser ni hur mycket snö det var eller? :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0