Bästa Boyen!

Idag red jag alltså Boyen på lektion, det gick verkligen superbra!
Vi red nere på båtis och först travade vi ett varv 2&2, det gick superduper! Jag red med Emma och det var kuligt! Både Boyen och Olga (som Emma red) vart rädda på ett ställe och typ slängde sig men efter det fortsatte vi lungt och Boyen var grymt duktig, trodde att han skulle vara piggare och busigare..
Sen galopperade vi ett varv och det gick också bra, lite busigare och stack en gång men direkt när jag tog tillbaka honom lyssnade han dunder bra och galopperade på lungt, så duktig ungponny han är!

Sen hoppade vi även lite småhinder, först två stockar som han tvekade lite på först, det var en kombination så han gled ut lite på andra så vi fick göra om, men då var han duktig! Sen hoppade vi lite hinder i följd, först stockarna, däck hinder och sen en stock som låg på två färgade tunnor, lite läskigt men hoppade superfint!
Supernöjd över honom och han var så söt och snäll, bättre än förra gången jag red honom, nu lyssnade han bättre på förhållningar och gjorde inte bara som han själv ville, så duktig! :)

Mamma var även med och fotade lite när vi hoppade och red runt där så här kommer lite smakprov.




Haha, dagens failbild.. ;)



Kommentarer
Postat av: SAGA

ÅÅÅÅHHHH VÄRLDENS BÄSTA VARELSER <3

2011-05-15 @ 19:57:35
URL: http://sydowss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0