Båtis

Hejsan på er!
Tänkte berätta lite om dagens ridpass för er, red med Emma - Bella, Saga - Weltman, Sara - Latifa och så gick Frida med.
Vi skrittade i alla fall ner till båtis och jag började jogga igång Malle på en volt som finns där i båda varven, sen började jag även galoppera lite, Malle kändes pigg och framåt, lite stel i benen men annars var han pigg och glad! :)

När han kändes uppvärmd började vi travhoppa lite stockar som låg på rad, travade alltså in i serien och över första stockarna fattade han galopp och det tyckte jag han klarade helt suveränt, han galopperade verkligen igen den klockrent!

Efter att vi hoppat igenom det några gånger galopperade vi även över lite mer upphöjda stockar (smalare stockar) som också låg i kombination, det fixade han också superbra, så duktig han var verkligen! Han brukar ju annars ha ganska svårt för kombinationer, han löste det galant!

Efter att vi hoppat igenom det kanske 2 gånger började i hoppa lite andra serier, hoppade först en liten vit träplanka och sen i följd tre däck som stog upp, först gången blev det lite missförstånd och han hoppade väldigt annorlunda över det.. Han liksom drog ner huvudet över hindret så att jag ramlade framåt efter språnget men efter några gånger fixade han det också, så duktig!

Sen pustade vi lite och sen hoppade vi även en till serie i följd, först ett däckhinder som bara var gjort av däck staplade på varandra, travade först på det och det var faktiskt det språnget som jag blev allra mest nöjd med, han hoppade verkligen fint och tog i med ryggen, superhärligt var språnget! Sen hoppade vi det i följd med en stock på två tunnor, det tvekade han lite på men med lite skänkel hoppade han fint över det också, följde nog inte med fullt lika mycket just på det språnget då det blev ganska ojämt, men det löste han fint!

Avslutade med att hoppa ett däck/rör hinder av gummi som var lite längre än dom andra men också ganska lågt så Malle hoppade av lite sent på det första gången och då blev det ett konstigt hopp, det tog vi om en gång då kom han lite fel och hoppade av väldigt tidigt och landade nog lite på bakre röret (dom låg intill varandra, därav bredden..) och gled ner på marken men jag var nöjd över hans insats, han var så duktig! Då travade jag av på volten i lång, låg form och Malle var superfin och avslappnad då! Hur nöjd som helst över honom, han kunde varit lite lugnare i hoppningen före och efter hindrena då han spände sig och inte riktigt ville lyssna på skänkeln åt sidan men det får vi helt enkelt jobba på nästa gång vi hoppar där, det var trots allt första gången han hoppade där i år och han har inte hoppat mycket alls där innan, han har mest hoppat stockar.. så jag är jättenöjd! :)

Frida var med och fotade på Emmas kamera men har inte fått bilderna från Emma ännu så ni får dom när hon har skickat dom till mig! Så länge får ni en gammal hoppbild från förra sommaren.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0