Dagens ridpass - KM lektionsponnyn Wonco

Nu till dagens andra ridpass då, det var alltså tävling som gällde!
Kollade först lite på när dom andra red och då fick jag ju massa tid att tänka på programmet och fixa Wonco och allt sånt.
Dom började ju med hästklasserna och det gick bra för alla, började rida fram lite för tidigt och fick skritta ganska länge inomhus innan jag kunde gå ut.. Men det gick bra och han vart faktiskt riktigt fin där inne!

Sen när jag fick gå ut vart han lite mer spänd i början men när vi hade skrittat och travat några varv släppte han faktiskt fint!
Galoppen var galet mycket framåt idag, eller skulle nog kunna säga att han var väldigt pigg hela tiden, typ småtravade när man saktade av rätt länge om man inte tog tag i honom och så, superpigg och glad!

I galoppen vart han nästan lite för pigg och struntade helt i skänkeln och stack ut på sidorna kändes det som, han var inte riktigt med på noterna skulle man väl kunna säga?
Jobbade lite med det en stund och dom andra delarna av programmet, sen lät jag honom vila en stund, då var han jättelugn och var typ inte rätt för nånting..

Sen jobba honom lite till innan vi skulle gå in på banan.

Det var ju utomhus och vi red ju med dressyrstacket (på kort bana) och sen även med ett svart/vitt domarbås..
Han var rädd för bokstäverna när vi kom in på typ mini collectingring precis innan man skulle gå in på banan.
När vi väl kom in så var han "jätterädd" för domartornet, han ville verkligen inte gå förbi precis bredvid!
När vi fick startsignal gick allt precis som det skulle tills vi kom fram ungefär 5-10 meter framför domarbåset blev det tvärstopp! Han rörde sig inte ur fläcken och sen när jag la på skänkeln lättade han fram och vägrade gå fram, han gick snett förbi och kollade hela tiden på det och sen var han helt superspänd hela banan, när han kom fram till domarbåset sprang han alltid åt sidan! Varenda gång verkligen..

Sen när det var dags för galopp vart det bara helt kaos i huvet på både mig och honom tror jag då höll det på att bli ett avbrott och då övertygade jag honom om att han skulle hoppa och då gjorde han en kospark så att jag höll på att flyga, det var verkligen sjukt nära att jag åkte i backen (höll mig dock kvar ;)), red sen vidare och sen gick väl resten av banan utan större fel, dock var han ju helt sjukt spänd hela programet för att domarbåset var där det var.. Jag fattar inte, han hade ju sett det så sjukt många gånger innan men när vi kom fram till det var det sjukt läskigt tydligen, jaja! Det kan inte alltid gå bra och det gick ju inte så bra idag, då kommer det ju gå bättre nästa gång, hoppas jag :)

Bilder och filmer kommer imorgon, har ingen sladd hos Sofia så dom kommer imorgon, vänta och se!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0