Dressyrponni

Hallå där!
Tänkte berätta lite om träningen från idag, red ju för Marianne och det gick prima ballerina!
Vi började med det vi slutade med förra gången typ, det med redodling till att börja med och att rida fram i lite övertempo, Malle var duktig och väldigt pigg, haha! Det gick nästan lite fort och det blev typ som att sväva i traven, haha.
Sen fortsatte vi på den grunden och det gick verkligen superbra, Marianne sa att jag hade jättebra kroppskontroll idag och det kändes verkligen, han blev väldigt avslappnad på bara typ 15 minuter, jag blev verkligen jätteglad!

Jaa ni.. Vad finns det mer att säga när vi var typ i "mitten" av lektionen.. Vi galopperade lite på en mindre volt och först vart det lite missförstånd och liknande men snabbare än vanligt blev han faktiskt grymt fin och jag kunde verkligen reglera tempot både "framåt och bakåt", han var verkligen grymt fin och det var mycket lättare att sitta idag än det brukar vara och man känner verkligen att det har blivit bättre sen förra privatlektion!

Sen har jag ju berättat för Marianne att vi ska tävla den 18 Juni så jag fick rida igenom det två gånger, första gången var det typ katastrof, verkligen! Han gick inte alls fint utan med huvudet som en giraff (dock var han väldigt lätt att sitta på vilket han inte brukar vara), han lyssnade inte så bra på skänklarna utan jag gjorde inte riktigt fina hjälper om man säger så..

Andra gången vart det lite bättre när Marianne hade gett mig lite tips och så.
Han gick lite finare men även lyssnade lite bättre men det var fortfarande inte bra, men vi har ju väldigt lång tid att öva in det på och det blir säkert bra, vi får helt enkelt öva in det så att vi kan det så att det sitter ;)

Efter det jobbade vi lite i skritten med att jag skulle hålla i ganska ordentligt och möta upp med skänkeln då, då när han gav efter fick han eftergift och efter ett tag blev han verkligen jättefin där, mjuk och avslappnad, han koncentrerade sig verkligen.
Sen var lektionen slut och Marianne gick, då travade jag av honom och han var jättelång och låg, duktiga dressyrponnin! :)

Tyvärr kunde ingen fota idag (hoppas att någon kan nästa gång..) så ni får en bild från förra träningen då vi travade av! Ungefär så fin var han idag efter typ 20 minuter, sååå duktig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0