"Eftersom att hon kan lite spansk skritt så... - Men min häst kan arabisk skritt"

Hallå där!

Idag skrittade jag ut en sväng runt området med Malle, det märks att det var ett tag sen han var ute i området, han blev rädd för varenda liten rörelse och hoppade, stutsade och ryckte hela tiden.. Därför jobbade jag honom lite från och till, det gjorde jag också för att han inte skulle bli så stel eftersom att jag inte har ställt några krav alls av honom den här veckan.

Första gången jag försökte få honom lite mer mjuk var det typ helt omöjligt, han var riktigt hemsk då just för det tillfället, riktigt jobbig var han då och när man la på skänkeln gick han bara snabbare och var inte alls sammarbetsvillig..
Men efter lite arbete och lite sidvärds på vägen och lite mer jobbning gick han riktigt fint och mot slutet gick han lungt och avslappnat! Finkillen ♥

Nu är jag faktiskt riktigt taggad på att rida ett ordentligt dressyrpass imorgon, tror faktiskt att det blir på banan även ifall jag har uterittsvecka men det blir nog seriösast så och jag känner att jag måste rida igenom Malle riktigt ordentligt iallfall så att han blir mjuk och fin i sidorna och nacken/halsen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0