Jogging

Nu har jag äntligen pluggat färdigt för dagen och tänkte skriva om dagens ridpass.
Eftersom att vi tävlade igår tog jag det väldigt lugnt idag, först skrittade jag och Saga runt grindstugehagen, Sara var med och fotade!
Sen joggade jag honom på banan en kort stund, krävde inte så mycket av honom utan han fick mest bara röra på sig.
Han kändes jättekonstig i traven men det kan ju bara vara träningsverk, eller hur?
Men jobbade iallafall att han skulle bli lite lösgjord i sidorna även fast jag inte satte så stor press på honom!
Han blev lite spänd då och då, men det kan jag förstå eftersom att det ligger delar av ridbanan slängda på sidan av den och det hänger polistejp på andra långsidan.. så det kan jag gott och väl acceptera, vilket jag också gör! ;)
Han var iallafall fin och avslappnad för det mesta, så jag är nöjd!
Red bara ca 30 minuter inräknad fram och avskrittning så inget långt pass idag.

Efter att jag hade skrittat av och tagit av sakerna sprang jag med honom ute på framsidan av stallet och kollade om han markerade något, men icke, han såg fräsch ut tycker jag, möjligtvis att han kan ha träningsverk eller vara lite stel men longerar imorgon och kollar en extra gång så får vi se.

Imorgon är det alltså longering som står på schemat och efter det blir det en mysig promenad med Saga som också ska longera Weltman, myys! :)

Nu ska jag dejta kudden, gonatt!


Ojoj, tänk inte på min blick..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0