Malles uterittsvecka!

Hejsan!

Tänkte nu skriva ett litet schema för Malles och min ridvecka, den här veckan ska vi bara rida ut för att det har blivit så mycket "seriös" dressyr och hoppning och så, så den här veckan ska Malle bara få "leka" ute, såklart ska jag rida igenom honon nån/ett par dagar men då ute och inte på banan eller i ridhuset så jag hoppas verkligen att det blir väder för det hela veckan men idag ser det ju ut att luta lite åt det hållet! :)
Han har även blivit surare än vanligt och jag tror att skogen kan vara ett riktigt bra sätt att få honom pigg och glad igen!

Måndag: Igår red vi på båtis och Elsa fotade lite när jag red med Nora, bara slappridning för Malle, det var så varmt också, men lät honom bara vara och Malle var glad och åt gräs mest hela tiden.. haha! Malle vart lite svettig iallafall men inte så farligt, det var ju varmt.
Tisdag: Idag blir det en mysig ritt tillsammans med Sofia & Ariel, vet inte riktigt vad vi ska göra men något skojigt blir det säkert! :)
Onsdag: Det blir en lite mer "seriös" ritt på båtis, tänkte rida igenom honom och det kanske blir något litet skutt, vi får se.
Torsdag: Skritttur i skogen, lite blandat underlag blir det nog och lite klättring och liknande.
Fredag: Hoppning på båtis/sandtaget, det blir till att vänta och se..
Lördag: Jogging på travbanan/låååång skrittur.
Söndag: Får jag rida så blir det lite dressyr vid häxringen, en rund stig där man kan rida med äng och skog runt om kring.

Det var Malles uterittsvecka det, såklart hoppas jag att någon kan fota varje dag så att ni kan få bilder också, såklart kommer jag även skriva om dagarna på kvällarna, hoppas att Malle blir gladare, det ska jag också försöka skriva om när denna vecka är slut, om han verkar gladare av att få komma ut som skogmulle ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0