Måste - ha - grejer Prio 3

Tänkte nu göra en liten lista på saker som jag verkligen behöver till stallet.
Endel saker är dessutom råd från veterinär, det är t.ex ett nytt bett och tunnel till sadelgjorden, hoppas mina önskningar går som jag vill ;)
Sakerna är numrerade i den ordning som jag prioriterar dom, alltså den som är viktigast ligger alltså överst.

1.

Hans skav är faktiskt fortfarande kvar, såklart inte lika stort som förut.. men efter som att det inte är helt borta rider jag fortfarande barbacka så mycket jag bara kan så att det inte blir värre så länge vi inte har tunneln, det HÄR är verkligen prio 1 på min lista!

2.


Det förvånar till och med mig själv att ett träns är så pass högt upp på min priolista.. Har aldrig ens tänkt tanken på ett nytt träns men det har hänt något med det som han har nu, jag har ingen aning om vad men när jag och mamma tvättade tränset och plockade isär och sen satte ihop det innan tävlingen förra veckan, sen dess har det varit superstort och sidostyckena bara hänger på sidorna typ.. Så det är rätt viktigt, dock kändes det som att det låg ganska bra igår men vi får helt enkelt se.

3.

Detta är också rekommenderat av veterinären, hon var ju ute och kollade på Malles tänder och då sa hon att det var bra om vi hade ett kortare bett på honom då det stack ut lite väl mycket på sidorna, men det ska väl inte vara så svårt att skaffa, hoppas jag iallafall.


Vi hörs senare! :)



Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

Hej! Jag har nu en tävling på bloggen där du kan vinna ett snyggt Schockemöhle-schabrak i valfri färg och modell! Det enda du behöver göra är att kommentera inlägget genom att svara på frågan så är du med i lottningen!



Klicka här för att komma direkt till tävlingsinlägget:

http://stockholmsjenna.blogg.se/2011/may/vinn-ett-schockemohle-schabrak.html

2011-05-06 @ 19:20:25
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Emma

Tränset var riktigt fint :)

2011-05-09 @ 16:25:24
URL: http://armonios.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0