Ridning i regnet

Godmorgon!
Nu tänkte jag berätta om gårdagens ridpass, det gick så grymt bra och är sjukt nöjd!
Red iallafall på collectingring och jobbade först skrittjobbade jag i kanske 10 minuter och sen började jag småtrava lite korta sträckor, han var med på noterna men lite spänd i början, men efter ungefär en kvart började han slappna av lite mer och efter lite galopp och lite mer jobb slappnade han av och jobbade jättebra med ryggen, superduktig polleplutt!
Mot slutet jobbade jag även mycket övergångar, från skritt - trav - galopp - skritt - galopp - trav och så vidare, superduktig var han och lyssnade superbra i alla övergångar, mot slutet fick han också galoppera på flera varv vilket han tyckte var superkul!! Sen kunde jag även samla ihop honom igen och han sänkte formen igen, superduktig var han!
Vi fick även rida en ganska lång stund i regn, det bara öste ner en stund men Malle var så duktig ändå.

Det här passet gjorde mig verkligen glad efter det misslyckade passet i tisdags, så det här gjorde mig sjukt glad! :)
Min prins!

Har tyvärr inga bilder från just det här ridpasset, men idag ska jag se till att fota lite under promenaden!


Haha, ni får en gullig bild på oss! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0