Massa ridpass!

I Måndags fick Malle en riktigt välförkänt vilodag, han har gått väldigt mycket och hade gått ganska hårt i helgen så nu var det verkligen skönt för honom att vila en dag, så nu är han pigg å glad igen och på topp! :)


I Tisdags skrittade jag först ut runt grindstugehagen, mysigt var det, Malle var faktiskt väldigt lugn och fin, inte så tittig och "studsig" som han brukar vara, skönt!
Sen gick jag in på banan en stund och red lite dressyr, i början var han lite seg och ville inte riktigt sammarbeta men sen var han fin i endast ett varv.. :S Han var bara fin och mjuk i högervarvet så jag jobbade mycket med att få honom lösgjord och i slutet blev han verkligen gudomligt fin, jag tror aldrig att han varit så mjuk och avslappnad någonsin under ett dressyrpass, riktigt bekvämt och jag blev också avslappnad!
Dock var han lite trög för skänkeln och lyssnade inte riktigt framåt så det är väl bara det som behövdes jobba lite på, annars är jag hur nöjd som helst och som avskrittning ledde jag honom för hand runt ladan i skogen ett varv, mys!

Igår skrittade jag bara för att Malle ömmade lite i ryggen så jag ville inte ta några risker, därför skrittade jag bara en sväng med Sofia och Ariel, efter det fick han beta vilket han tyckte var väldigt gott! Förresten släpps Malle ut på förbete i sommarhagen, han får gå ut vid 2 och sen tar vi in honom när vi kommer och ska rida typ, vet inte när han släpps ut helt än men det är väl till att se.. ;)


Enda bilden från Tisdagen, och Malle hade förresten jättesöt outfit tycker jag, blåa lindor och lila schabrak, supersöt var han! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0