Svar på tal + träningen



Sv: Kom faktiskt på nu när du sa det att jag inte gjort det.. Skrev ett jättelångt inlägg innan jag la upp bilderna precis efter träningen men internet sammarbetade inte och hela inlägget försvann, därför orkade jag inte skriva om det just då och då glömde jag helt enkelt bort det, så det var bra att du påminde mig! :)


Träningen för Marianne då alltså..
Vi hade missförstått tiden lite och Marianne trodde att jag skulle rida 12 men jag var inställd på halv 12 men efter som att Marianne bor så pass nära stallet var hon snäll och körde dit lite tidigare, men det var inga problem för mig inte, nejdå, tvärt om! Jag kunde i lugn och ro skritta en sväng runt ladan först och sen även trava och galoppera fram på egen hand.

När jag red fram Malle tänkte jag mycket på  det som Eva - Karin hade sagt på clinicen dagen innan om att hästen skulle vara framåt och ta stöd på bettet på det sättet. Jag travade därför fram i lite övertempo med handen stilla och krävde inte någon form hos honom eller så.. I galoppen gjorde jag även mycket tempoväxlingar på kortsidorna och långsidorna vilket Malle var väldigt duktig på!
Sen lät jag honom skritta en stund och sen kom Marianne, då kunde vi ju börja!


Bild från framridningen!

När Marianne kom fortsatte vi att jobba med renodling av hjälper och jobbade då mest med att jag skulle ställa honom inått på en volt och även med att ytterskänkeln inte skulle glappa, jag missförstod det hela lite från början men när jag hade fattat så var det bara att vänta ut Malle sa Marianne och bitvis blev han väldigt fin.



Jobbade mest med det och tog även lite galopp, galopperade tills han släppte lite och då bröt i av. Det finns inte jättemycket mer att säga speciellt sådär om träningen, när jag hade honom i stadig form började vi trava av och det var verkligen då han blev som allra finast! Känslan var så sjukt bra då och jag var så grymt nöjd över både Malle och mig! :)




Jag ska ju även åka iväg på vår första dressyr tävling den 18 Juni och har faktiskt bokat 2 träningar för Marianne innan det, första är faktiskt nu på Fredag, taggad till tusen! :)

Kommentarer
Postat av: Filippa

jättefina bilder, särskillt den sista :)

2011-05-27 @ 21:51:38
URL: http://hoppar.blogg.se/
Postat av: Josefine m. ridtravaren bellie

Riktigt fin i blått :)

2011-06-09 @ 13:38:50
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Madelene

Du behöver räta upp dig mera när du rider, ett tips bara :)

2011-06-26 @ 10:23:27
URL: http://mkvarnstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0