Ridpass 11/5 -11

Hallå där bästa ni!

Han inte blogga igår då jag kom hem vid halv 10 och då var jag tvungen att gå ut med hunden och sen sova..
Var ju arbetskväll i stallet, jag hjälpte till mindre än hälften av tiden då jag red den första delen och sen var jag tvungen att fixa lite med Mallse.


Iallafall åter till ridpasset som det var tänkt att jag skulle skriva om ;)

Skrittade upp mot norra och mötte Sofia, vi (Ariel, haha) bestämde oss för att gå mot travbanan och rida där.
Först travade vi ett varv i varje varv och Malle var superduktig, såå söt var han! Lät han verkligen länga på steget och det uppskattade han verkligen!
Sen gjorde vi samma sak i galopp och det gick faktiskt rätt lungt i början, superduktig!
Sen skrittade vi lite och skifftade lite mellan trav och galopp mot slutet fick dom galoppera på ordentligt och Malle tyckte det var superduper roligt, haha så söt ville verkligen inte sluta!

Sen travade vi av våra söta små ponnysar och lät dom beta lite vid kanten av banan, efter det skrittade  vi hemåt, ställde verkligen inga krav på Malle under detta ridpass, han fick bara busa på så mycket han ville (i stort sett).
Superlyckad uteritt tillsammans med bästa Sofia och Ariel, hoppas på fler skojiga uteritter i sommar tillsammans med dom! :)

Väl hemma i stallet spolade jag av Malle (han var verkligen svettig, luktade verkligen blöt och svettig häst!) och gick ner till sommarhagarna med Malle och tillbaka så att han fick torka lite iallafall, mys!

Sen åt jag middag tillsammans med alla privatisar som var med på arbetskvällen, gott!
Fortsatte sen att jobba lite med hagarna vilket gick superbra!


Bild från förra gången jag var där.






Kommentarer
Postat av: Matilda

sv: Jo, för det är nämligen så att jag ska få tandställning. Och det är så himla trångt i min mun, så då är jag tvungen att dra ut fyra tänder sammanlagt. Inte särskilt kul men jag har tyvärr inget val! :( ♥

2011-05-12 @ 16:06:59
URL: http://myonlywish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0